التخطي إلى المحتوى الرئيسي

أفضل شركات الشحن لمصر والوطن العربي

أغلب المنطقة العربية ومنها مصر طبعا بتواجة مشكلة كبيرة في الشراء من المواقع الأمريكية فبعد ما كانت المشكلة في المعاملات البنكية الي كنا بنواجة صعوبة فيها واتحلت مع انتشار الأنترنت والبيع والشراء لمشكلة تانية وهيا الشحن من امريكا .
منقدرش نقول ان المواقع الأمريكية او حتى العالمية مبتشحنش منتجاتها للخارج لكن في منتجات ولكنها قليلة جدا جدا وهتلاقى مكتوب جنب المنتج انة يمكن شحنة للخارج من عدمة... او ممكن تريح نفسك وانتا بتدور على منتج تعمل شيك على البوكس المخصص للبحث عن المنتجات الي بتتشحن للخارج



لكن في بعض الشركات ومنها امازون عملت موقع  للمنتجات الي يمكن شحنها للخارج مباشرة amazon global


ومع ذلك دا مش معناة أن كل المنتجات متوفرة للشحن للخارج ومن هنا جت فكرة شركات الشحن الي من خلالها تقدر تاخد صندوق امريكي تبعت علية المنتج والي بتقوم شركة الشحن بدورها بشحنها للبلد الي انتا مقيم فيها مقابل رسوم الشحن .

وأفضل شركتين للشحن من خلالها تقدر تحصل على صندوق امريكي



بعتبر شركة فيش فاست من أفضل شركات الشحن الصاعدة وانا شخصيا جربتها كتير افضل مميزاتها انك بتحصل على صندوق امريكي بدون تكلفة غير اغلب الشركات التانية وعندهم حاجة جميلة جدا انهم بيصوروا المنتج اول ما يوصلهم هيا بتتأخر شوية اه بس خدمة جديدة وممتازة الحقيقة بتمميز كمان انك تقدر تجمع المنتجات كلها لو انتا باعت كذا منتج حتى لو من جهات مختلفة ودا بيقلل التكلفة جدا وبيديك خيارات لشركات تقدر تشحن عليها للوطن العربي وسعر كل شركة في الشحن .




شوب اند شيب هيا وسيط عملاق الشحن في الوطن العربي أرامكس وبتتميز بانك  تقدر تحصل على عنوان مش امريكي فقط لا وكمان في إنجلترا, الصين, الامارات العربية المتحدة, تركيا, الهند, جنوب افريقيا والمانيا ودى ميزة كبيرة الحقيقة بتزود التنوع في الشراء , وبتتميز كمان  بأن السعر علي حسب الوزن فقط ودا يخليها أقل كلفة من الشركات الأخري الي تقدم نفس الخدمة لان الشركات التانية تحتسب الكلفة علي اساس الوزن أو الابعاد وتأخذ بالأعلي وبتتميز ارامكس كمان انها بتقوم بالتخليص الجمركي وبتضيف التكلفة عليك ودى نحتاجها جدا في شحن الادوية الطبية لأنها بتحتاج تصريح من وارة الصحة وكمان التليفونات المحمولة عشان بتحتاج موافقة من وزارة الأتصالات هما بيقوموا بالكلام دا كلة وتجيلك الحاجة لحد عندك مقشرة بمقابل مادي انا شايفة مش كبير مقابل التعب الي الواحد ممكن يتعبة عشان يجيب الموافقات دي كلها ودي افضل ميزة الصراحة
لكن بيعبها الاشتراك في الخدمة يكلفك حوالي 45$ فقط تكلفة فتح الحساب تدفع لمرة واحدة في العمر .


تعليقات

  1. شركه Viabox هو موقع يمنحك عنوان أمريكى وذلك لشحن كل ما ترغب شراءه من الخارج إلى عنوانك فى شركة viabox ومن ثم تقوم الشركه باعاده شحن الطرود الى عنوانك الحقيقى فى اى دوله تريد من افضل شركات الشحن تمتاز بعده ميزات :
    خدمات Viabox هي الأسرع في الشحن ويتم معالجة الطلب ليتم شحنه في يوم واحد.

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

كيف تعرف مقاس نظارتك ؟

مقاس النظارة يختلف من شخص لآخر واسعار النظارات خاصة الشمسية  عالي جدا وهناك خصومات كبيرة تنزل على امازون للنظارات  ولكن كيف اعرف مقاس نظارتي ؟

أفضل البنوك للحصول على بطاقة الأنترنت

اغلب البنوك في العالم العربي تربط الشراء بالانترنت بنفس الكارت الأتماني لكن هناك بنوك اخرى تشترط استخراج بطاقة تكون خاصة بالأنترنت حماية للعميل حتى لا تسرق اموالة فيقوم بوضع مبلغ معين لشراء سلعة معينة معروف ثمنها مسبقا .. وسوف نتحدث هنا خاصة للشباب عن أفضل البنوك المصرية التي يمكن استخراج بطاقة انترنت منها وما هي الشروط . QNB alahli من أفضل البنوك لأستخراج كارت الأنترنت وانا اتعامل معه شخصيا من فترة كبيرة وأفضل مميزاتة هو netabank الموقع الذي تستطيع من خلالة التنقل بين حساباتك واضافة المبالغ المالية من حسابك الأصلي الى حساب البطاقة الالكترونية . ويوجد لديهم حساب شباب مميز YO QNB بمصاريف 50 جنيها لفتح حساب   المزايا: • التحكم في مصروفاتك، عن طريق الإيداع في حساب البطاقة، ثم استخدام البطاقة بالمبلغ المتاح فقط. • يمكنك إعادة الإيداع في حساب البطاقة من خلال الخدمة الهاتفية المصرفية أو التعامل المباشر مع الفرع. • إمكانية الدفع لمشترياتك (التسوق وحجز الفنادق وتذاكر السفر ودفع الفواتير عند التسوق أونلاين أو استخدام نقاط البيع لدى التجار طالماً لديك رصيد م